Publikacje

Zajęcia Korekcyjno-Kompensacyjne.

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne to forma wsparcia edukacyjnego oferowana uczniom w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, mająca na celu wyrównanie deficytów w rozwoju uczniów oraz poprawę ich funkcjonowania w szkole.

Zajęcia te skierowane są dla uczniów klas I-VIII, z nieharmonijnym rozwojem poszczególnych funkcji percepcyjno-motorycznych lub wolniej rozwijających się, którzy z różnych powodów mają trudności w nauce, doświadczają trudności w czytaniu, pisaniu i liczeniu.

Program terapii tworzony jest w oparciu o zalecenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Dostosowany jest do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów.

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne polegają między innymi na:

  • stymulowaniu rozwoju umysłowego i procesów poznawczych,

  • usprawnianiu percepcji wzrokowej i słuchowej,

  • rozwijaniu grafomotoryki i sprawności manualnej oraz orientacji przestrzennej,

  • ćwiczeniu i doskonaleniu umiejętności pisania i czytania, poprawności ortograficznej, umiejętności matematycznych, koncentracji uwagi.

Wsparcie i możliwość rozwoju w powyższych obszarach daje uczniowi szansę na zmniejszenie liczby niepowodzeń szkolnych. Działania te wzmacniają pewność siebie oraz poczucie wartości dziecka.



Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne nie są równoznaczne z nauczaniem i nie służą wyrównywaniu zaległości i braków w nauce.

Godziny pracy