Aktualności

Laboratoria Przyszłości - otrzymaliśmy dofinansowanie.

- Laboratoria Przyszłości to program skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych. Jego celem jest budowa kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach programu publiczne szkoły podstawowe otrzymały od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży.

Kreatywne myślenie oraz obsługa narzędzi to jedne z podstawowych umiejętności decydujących o rozwoju cywilizacyjnym, gospodarczym i społecznym. Wzrost innowacyjności oraz rozwój technologiczny spowodował, że umiejętności matematyczne, w zakresie nauk przyrodniczych,technologii i inżynierii są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Laboratoria Przyszłości to krok w stronę wzmocnienia i uatrakcyjnienia dotychczasowego procesu zdobywania wiedzy i praktycznych umiejętności w tych obszarach przez uczniów. Zakupione sprzęty służyć będą w rozwijaniu zainteresowań całej społeczności szkolnej zarówno w ramach zajęć pozalekcyjnych jak i lekcji przedmiotowych.

Do tej pory zakupiono m.in.

- zestaw ClassVR

- drukarkę 3D wraz z akcesoriami

- szkolne studio telewizyjne

Dzięki okularom VR uczniowie przyzwyczajają się do wirtualnej rzeczywistości, która oferuje im alternatywny sposób nauki, przeprowadzanie eksperymentów oraz podziwianie dzieł sztuki. Pracownia druku 3D będzie wykorzystywana przede wszystkim podczas zajęć z techniki i informatyki jak i zajęć pozalekcyjnych prowadzonych dla zainteresowanych uczniów. Studio nagrań posłuży do tworzenia szkolnych materiałów promocyjnych, przedstawiania pasji i zainteresowań, a także rejestrowaniu uroczystości oraz imprez ogólnoszkolnych.

Doposażenie szkoły w nowy sprzęt i pomoce dydaktyczne pozwoli na uatrakcyjnienie dotychczasowego procesu zdobywania wiedzy oraz zdobycie praktycznych umiejętności przez uczniów. Uczniowie będą mogli uczyć się współpracy zespołowej poprzez kreatywność, interdyscyplinarność i wspólne rozwiązywanie zadań. Jednocześnie będą odkrywać ukryte talenty, rozwijać kompetencje przyszłości w zakresie nauk przyrodniczych, robotyki, technologii i inżynierii.