W styczniu w naszej grupie odbywały się zajęcia z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych wspierających rozwój prawidłowego napięcia mięśniowego, zmysłu dotyku oraz koordynację ruchową.

Korzystając z metody integracji sensorycznej stymulowane były układy:

  • przedsionkowy – odpowiedzialny m. in. za ruch i równowagę, napięcie mięśniowe oraz koordynację i postawę ciała. Dzieci pokonywały przygotowane przez nauczycielki tory przeszkód, brały udział w zabawach ruchowych.
  • proprioceptywny – dostarczający wrażeń z mięśni i stawów, odpowiedzialny za tzw. czucie głębokie, umożliwiający wykorzystania odpowiedniej siły. Dzieci w trakcie zajęć turlały się, brały udział w zabawach z chustą animacyjną, doskonaliły umiejętności skoczne.
  • dotykowy – maty sensoryczne, prace w masie solnej, piasku kinetycznym i przy wykorzystaniu woreczków gimnastycznych umożliwiły dzieciom poczucie różnych struktur. Rozwijając zmysł dotyku usprawnialiśmy pracę mózgu, ma wpływ na mowę oraz emocje dziecka.

Nad przebiegiem zajęć czuwała pani Krysia, terapeutka integracji sensorycznej.